Ljuvlig Hemmagjord Bodybutter

 
Det här är verkligen vad jag skulle kalla för kroppssmör, konsistensen är väldigt lik vanligt hederligt smör men doftar självklart så mycket godare. Det smakar säkert supergott också. Jag följde ett recept jag hittade på Pinterest som tog mig till den här sidan. Bloggen visar ett body butter med en konsistens som liknar grädde, vilket jag inte lyckades göra. Jag äger ingen riktig elvisp utan har en visp som man kan sätta på en stavmixer. Den suger! Dessutom tror jag att jag råkade lämna krämen inne i kylen lite för länge. Orkade liksom inte smälta om det, så det fick bli så här. I vilket fall som helst doftar krämen underbart gott, föreställ er kombinationen av kokos och choklad så föstår ni precis hur det luktar. Krämen smälter lätt vid kroppskontakt och sjunker in i huden hyfsat fort. Det absolut bästa är inte bara lukten utan även att krämen är helt naturlig, du kan bokstavligen äta alla ingredienser, och hur lyxigt är det inte att låta kroppen få suga åt sig alla nyttigheter.
 
GÖR DIN EGEN CHOKLADDOFTANDE BODYBUTTER
 
Ingredienser
Kakaosmör
Kokosolja
Jojobaolja
 
Gör så här

Mät upp lika stora delar kokosolja och jojobaolja samt dubbelt så mycket kakaosmör (t.ex. 100 gram kokosolja,100 gram Jojobaolja och 200 gram Kakaosmör)
 
Smält kakaosmöret i ett vattenbad.
 
Rör ner oljorna i smöret, OM kokosoljan är i fast form låt den smälta i smöret före jojobaoljan tillsätts.
 
Häll över i en fin burk och låt stelna i kylskåp.
 
Ta en mängd kräm på en sked och smörj in HELA kroppen.
 
Din älskare kommer vilja äta upp dig.