På't igen!

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen, har inte haft så mycket att dela med mig av tyvärr. Började på min praktik i onsdags, vilket känns superduper bra! Jag älskar praktikplatsen redan och ser verkligen framemot att komma tillbaka imorgon igen. Har långhelg, så jag är ledig idag också. Så skönt. Har suttit och tryckt i mig havregrynsgröt, hade verkligen ingen lust för det idag. Men jag har som sagt börjat slarva med min diet återigen och måste bli lite striktare mot mig själv. Jag har sedan 26 Juli lyckats gå ner drygt ett kilo. Det är ju svårt att veta exakt hur mycket fett man förlorat eftersom vågen pendlar från dag till dag, men nu har jag sett ett mönster de senaste två veckorna. Och jag kan därmed konstatera att jag har gått ner omkring ett kilo. Det är alltid något, men jag vill hemskt gärna gå ner ytterligare 4 kilo. Dock misstänker jag att jag faktiskt byggt lite muskler under denna period jag tränat regelbundet. Vi får väl säga att perioden handlar om drygt 1 månadstid eftersom jag hade en veckas paus, då jag var i Tyskland samt blev sjuk. Att gå ner ett kilo på en månad är i så fall en riktigt bra insats, så jag är stolt ändå!
Ska dra till gymmet snart och springa 3 km samt träna mage och armar. All träning som blir av är bra träning, sägs det. Bilden nedan är från igår, då jag körde 10 min uppvärming följt av rump/benövningar på maskin. Är rätt öm i baken idag må jag säga. BTW, nya träningskläder som jag älskar. Löpbyxor och linne från H&M och jackan från Primark (Berlin).