16 April

Nu är det ett tag sedan jag skrev, mycket har hänt sedan dess och tiden har inte flugit förbi så fort förut som det har lyckats göra nu de senaste månaderna. I mitt huvud är det fortfarande Januari, men vaknade upp och insåg att vi redan nått mitten på April. Det är skönt att vi är lite närmare sommaren nu. Dock har jag så mycket att göra innan jag ens kan börja tänka på sommar. Jag ska ju ha skrivit en hel jäkla c-uppsats innan dess. Men den kommer nog bli hur bra som helst med tanke på att vi redan haft vår första intervju som förövrigt gick som på räls! Jag ringde för att fråga om intervjupersonen kunde tänka sig att bli intervjuad, vilket resulterar i att vi får en tid en timme senare. Vi som var i Lund vid tillfället var tvungna att springa till tåget haha. Allt gick som smort, trots att vi inte hann förbereda oss mentalt. Han var en fantastisk intervjuperson, sådana borde det finnas fler av. Det är en underbar känsla det där, när man inser hur kompetent andra tycker att man är. Vi intervjuade en politiker som kan vara i 30 årsåldern, hans meritlista är inte att leka med och ändå tyckte han att jag och min uppsatspartner hade imponerande meriter! Tackar och bugar för den enorma ego-boosten han gav oss! Mitt i all stress och utmattning är jag ändå väldigt glad men framförallt tacksam för allt gott som kommer i min väg. Jag är som en svamp och suger åt mig av all positiv energi jag kan få tag på. Nu ska jag sova, lång dag imorgon, med ännu en intervju inbokad. Hälsningar en utmattad tjej!