Lycka

Vad är lycka? Hur kan man definiera lycka? Och hur vet man när man är lycklig?  Är det bara när man är olycklig som man kan veta att man faktiskt var lycklig?  Det är som dem säger; Man vet inte vad man har förrän det är borta!
Jag är extremt splittrad just nu. Jag är sjukt upptagen med diverse grejer med både skola och jobb. Men mina känslor kommer ändå alltid i vägen. Jag har många runt mig som bryr sig innerligt om mig men jag känner fortfarande den här ensamheten. Jag har börjat känna Gud vid mig igen och det tar bort lite av smärtan som ensamheten och tomheten orsakar. Jag vet att detta inte varar för evigt. Jag vet att det kommer en dag då även jag kan bli lycklig igen. Jag mår så hemskt dåligt. Och jag önskar att jag kunde snabbspola tiden så att jag bara får känna lite snabbt hur lyckan kommer att kännas i framtiden. Jag vet att det är viktigt att ta sig igenom smärtan också så att jag i framtiden kan släppa det förflutna och faktiskt låta mig vara lycklig. Jag förstår att vissa vill skada mig, förstöra mitt liv så mycket som möjligt och det är okej till en viss gräns. Men jag har också ett hjärta, jag har också en själ, som jag måste ta hand om. Jag förtjänar inte allt ont i världen, det gör jag inte. Gud ge mig styrkan att klara det här!