Consciousness,

Mitt liv har varit på stand-by. Hela jag har satts på paus och jag vet inte hur jag ska starta igen. Jag vill så mycket, men det finns för lite tid. Eller så prioriterar jag fel. Kan komma på mig själv med att göra ingenting ibland när jag borde vara i full gång med något annat. Fast ibland borde man också bara få vara. Låta sig själv enbart andas och tänka. Ha en stund för sig själv och bara njuta av tillvaron. Låta sig själv känna och inte tvinga sig själv att stå emot sina känslor. Idag är ett exempel på en sådan dag då jag bara stått emot känslorna. Något triggade igång dem och jag kan inte riktigt sätta finger på vad det kan ha varit. Men det var på bussen på väg hem från jobbet då jag plötsligt kände för att gråta. Höll tillbaka tårarna och tänkte på något som gjorde mig mindre ledsen. Därefter var tårarna borta, uppsugna, som om det fanns en svamp bakom ögonen som sög upp dem. Känner jag mig själv rätt så kommer tårarna fortsätta samlas  Jag vet att fler tårar kommer sugas upp innan jag tillslut kramar ur svampen i vasken. Det är då orkanen kommer. Och jag vill inte ha det så längre. 
Jag insåg en sak idag som jag aldrig sett förut. Jag har i hela mitt liv inte velat höra andras påpekningar och vitsord vad gäller mitt liv och hur jag bör leva det. Jag har alltid skakat av mig andras kritik på hur jag lever mitt liv. Nu idag insåg jag att de flesta som ingriper i mitt liv gör det för att de bryr sig. De gör det för att de vill mitt bästa. Inte för att nödvändigtvis lägga sig i. Jag som alltid uppfattat det som att de lägger näsan i blöt. Men jag har alltid levt med mottot att vill jag ha hjälp så ber jag om det. Ber jag inte om det så vill jag inte ha det. Konkret och simpelt kan man ju tycka i teorin men ett rätt så orimligt tänk i praktiken.
Saker och ting som känns som en självklarhet ena stunden kan kännas som en oklarhet andra. Att inse sina brister är en sak, det är att åtgärda dem som är själva utmaningen. Eftersom jag har oerhört bra självförtroende emellanåt så vet jag att jag så småningom kommer hitta motivationen till att ändra mina brister till fördelar. Att vara medveten är ju ett steg i rätt riktning.